+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario de El Periódico Mediterráneo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 
   
 
 

MÚSICA

La singularitat de la música i les danses del barroc alemany

L’Orquestra Barroca del Conservatori Superior de Castelló actua demà, dia 18, amb Pepa Cases a la Sala Sant Miquel

 

Formació. El passat mes de juny l’Orquestra Barroca del Conservatori de Castelló ja va oferir un concert gràcies a la Fundació Caixa Castelló. - MEDITERRÁNEO

Jordi Arnau
17/12/2017

Sigiswald Kuijken és una de les referències absolutes en l’àmbit de la investigació i recuperació per l’amor als instruments originals, a més d’un dels baluards del període barroc. Saber això ens permet comprendre la figura d’Ángel Sampedro, catedràtic de violí barroc al Conservatori Superior de Música de Castelló i director de l’orquestra barroca del mateix.

Sampedro es va especialitzar en la interpretació de la música antiga amb el mateix Sigiswald Kuijken al Koninklijk Conservatorium de La Haia, d’aquí que el seu treball al capdavant de la formació castellonenca sigui sinònim de qualitat. Al llarg dels anys, ha treballat amb orquestres com la Nederlandse Bachverenigin Barokorkest, The Amsterdam Baroque Orchestra, La Chapelle Royale, Orchestra della Capella Musicale di San Petronio, entre d’altres, fet que li ha ofert la possibilitat d’augmentar la seua experiència per, així, transmetre-la als seus alumnes i la resta dels membres d’aquesta singular i desconeguda (per la majoria) orquestra castellonenca.

CONCERT ESPECIAL

Sota la direcció del propi Ángel Sampedro i de Teresa Casanova, l’Orquestra Barroca del Conservatori Superior de Castelló, oferirà demà dilluns, 18 de desembre, un concert dedicat a la música de dansa del barroc alemany. Serà a la Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló amb motiu del cicle Art, innovació, tecnologia, que ha servit per reflexionar sobre la creació cultural i artística del segle XXI per tal d’aprofitar el potencial de la cultura castellonenca, posant en valor i donant una major repercussió i difusió a la cultura i als creadors emergents i innovadors del nostre territori i fer extensible l’oferta cultural a nous sectors de públic.

Gràcies a aquesta jornada, el conjunt que dirigeix Sampedro i Casanova tornarà a actuar en una sala que ja va gaudir amb el seu mestratge el passat mes de juny, i ho farà en aquesta ocasió amb una convidada d’excepció, ja que l’Orquestra Barroca del Conservatori Superior de Castelló comptarà amb la intervenció de les coreografies creades especialment per Pepa Cases, la ballarina i coreògrafa castellonenca que segueix creant obres diferents amb la seua companyia A Tempo Dansa amb l’objectiu d’ampliar la dansa contemporània a tots els públics.

REPERTORI

Els compositors escollits per aquest singular concert de demà dilluns són Philipp H. Erlebach, un dels primers músics encarregats d’introduir a Alemanya la suite de dansa francesa, seguint els cànons establerts en la cort del Rei Sol a Versalles; el també alemany Georg P. Telemann, amb dues suites de danses, una dedicada als personatges de la commedia dell’arte italiana, i una altra dedicada a les nacions que formaven Europa; i, finalment, el venecià Tomaso Albinoni amb la seua suggerent música per a orquestra de corda.

Sens dubte, aquesta serà una experiència única que posarà el punt i final a una iniciativa que ha reunit joves artistes performers de la mà de Bartolomé Ferrando i músics com David Moliner, entre d’altres.