El Consell Social de la UJI distingeix a Aurelio Gómez Cadenas i Enrique Sánchez Vilchez amb els premis d'investigació
També ha entregat quatre distincions a l'excel·lència docent universitària i el premi a la iniciativa emprenedora estudiantil a Daniel Cardín creador de Cooryc Robotics SL

Premiats Consell Social.
En aquesta ocasió, a proposta del jurat, s'han concedit els premis d’Investigació en la modalitat d'Investigació Bàsica al catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular Aurelio Gómez Cadenas i en la modalitat d'Innovació i Transferència del Coneixement al catedràtic d'Enginyeria Química Enrique Sánchez Vilchez, dotat cadascun amb sis mil euros i diploma.
Aurelio Gómez Cadenas figura en la llista del 2% de científics més influents del món, elaborada per la Universitat de Stanford. Especialista en fisiologia vegetal i en les respostes de les plantes a l'estrés ambiental, ha sigut Investigador Principal en 27 projectes de R+D i 30 contractes amb empreses, obtenint prop de quatre milions d'euros en finançament públic i privat al llarg dels últims anys. Ha publicat més de 200 articles científics, i ha acumulat més de 12.000 cites. Entre les seues contribucions destaca el desenvolupament de metodologies agronòmiques i bioquímiques avançades.
Per part seua, Enrique Sánchez Vilchez és en l'actualitat director de l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica-Agustín Escardino. Les seues línies principals d'investigació estan relacionades amb el processament de materials ceràmics tradicionals. Aquestes s'han dirigit especialment a millorar la competitivitat del sector de rajoles ceràmiques espanyol. En els últims anys, aquesta experiència investigadora s'ha orientat a l'aplicació dels principis de l'economia circular al camp dels materials ceràmics, a fi de contribuir a la descarbonització de la indústria ceràmica.
Iniciativa Emprenedora Estudiantil
El XVII Premi a la Iniciativa Emprenedora Estudiantil, també dotat amb sis mil euros i diploma, ha sigut per a Daniel Cardín Catalán, amb estudis de Grau en Enginyeria Mecànica, Màster Universitari en Disseny i Fabricació i Programa de Doctorat en Informàtica a la Universitat Jaume I, per la creació de la mercantil COORYC ROBOTICS S.L. Aquesta empresa està dedicada al desenvolupament i comercialització de productes de robòtica col·laborativa, amb un enfocament en garres i braços robòtics, impressió 3D i serveis de disseny personalitzats.
Finalment, en el XVI Premi a l'Excel·lència Docent Universitària s'han concedit els guardons dotats amb dos mil euros i diploma a Vicente Ramón Tomás López, professor titular del Departament d'Enginyeria i Ciències dels Computadors; Dora Sales Salvador, catedràtica del Departament de Traducció i Comunicació; Francisco Fermín Mallén Broch, professor titular del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting, i Clara Andrés Roqueta, professora titular del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia.
El lliurament dels premis va tindre lloc el passat 28 de febrer en l'acte d'aniversari de la creació de la Universitat Jaume I.
- El aeropuerto de Castellón suma cuatro rutas a su oferta este mes
- El todavía dueño de Marie Claire rompe la negociación del ERE y manda una carta de despido a la plantilla
- ¡Atención conductores! La DGT pone en funcionamiento dos nuevos radares en Castellón
- La empresa de Javier Moliner se diversifica: entra en el negocio de las viviendas preindustrializadas
- El impresionante cambio del pantano de Arenós
- Los huevos, por las nubes: los productores de Castellón explican la causa del alza de precios
- Las fincas rústicas de recreo lideran el ranking con más valor en Castellón
- Un grupo manchego proyecta dos plantas de baterías en la Vall d'Uixó e invertirá 100 millones