El PSPV assenyala que Mazón “s’ha autoinculpat de la seua incompetència en la dana" amb el temporal a Castelló
Falomir assegura que el president ha fet "el que no va fer el 29 d’octubre"

El president, Carlos Mazón, amb la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, eixint de la seu del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, aquesta setmana. / GABRIEL UTIEL

El secretari general del PSPV-PSOE de Castelló, Samuel Falomir, ha acusat aquest dijous al president de la Generalitat, Carlos Mazón, de “retratar-se ell mateix” i "d’admetre la seua negligència en la gestió de la dana del passat 29 d’octubre en traslladar-se, immediatament, a Castelló per a presidir les reunions d’emergències i enviar les alertes corresponents" davant la previsió de temporal i fortes pluges al llarg d’aquesta setmana.
“S’ha autoinculpat. Ha deixat clar que aquell dia va posar la pota, que ell i la Generalitat tenien la responsabilitat en matèria d’emergència i que, si haguera estat i fet el que tocava, potser s’haurien evitat moltes de les conseqüències tràgiques d’aquella jornada”, ha denunciat.
Barrachina "li ha posat la catifa roja"
El dirigent socialista ha lamentat que Mazón continue al càrrec i que la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, “li haja posat la catifa roja per a fer-se la foto amb ell en lloc d’exigir-li responsabilitats”. “El que hauria de fer Mazón, per dignitat, és anar-se’n a casa. No pot continuar com si res després de la seua negligent desaparició durant hores mentre 227 persones perdien la vida perquè ell no estava on tocava i la seua consellera d’Emergències no sabia què fer”, ha sentenciat Falomir.
El líder provincial del PSPV ha remarcat que ara s’ha vist la diferència: “Quan Mazón ha presidit el Cecopi, s’han enviat les alertes a temps i s’ha mobilitzat els bombers forestals per a controlar el cabal de rius i barrancs. Exactament el que no va fer el 29 d’octubre”. Falomir ha advertit que, amb aquesta "sobreactuació" de la que Barrachina n’és coprotagonista, “el PP ha destrossat el seu propi relat de culpar el Govern central i ha quedat clar que les competències en protecció civil són de la Generalitat”.
Per tot això, Falomir ha exigit la dimissió immediata de Mazón. “No pot seguir ni un minut més al capdavant de la Generalitat. La seua incompetència l’han pagat cara moltes persones”, ha conclòs.
- La lluvia no da respiro a Castellón: Aemet prevé un '100% de probabilidades' de coger el paraguas
- Directo: Alerta de Aemet por la nieve en Castellón, que amanece con parte del interior teñido de blanco
- Aemet activa la alerta por nieve en Castellón
- Subidón en los pantanos de Castellón: en una semana ganan el equivalente a 9.800 piscinas olímpicas
- Un matrimonio de Nules se libra de pagar una deuda de 80.000 euros
- La lluvia y el frío irrumpen en Castellón: Temperaturas de -4,4º y días de mucha agua
- Tres municipios de Castellón, en el 'top' nacional de calidad de aire
- Castellón hace 25 años: El día que el rey Juan Carlos le recordó a Carlos Fabra que le debía una paella