Saltar al contenido principalSaltar al pie de página

Compromís busca pacients 'IMPacients' i denuncia el col·lapse de la sanitat pública a Castelló

La coalició demana a la ciutadania de Castelló que llançe en una 'app' les seues queixes perqué 'amb PP i Vox, la cita arrriba tard', fins a 16 dies a Vila-real i Benicarló

Ignasi Garcia, Carles Esteve i Verònica Ruiz, amb la campanya 'IM-Pacients' a Castelló.

Ignasi Garcia, Carles Esteve i Verònica Ruiz, amb la campanya 'IM-Pacients' a Castelló. / Manolo Nebot

Cristina Garcia

Cristina Garcia

Compromís posa en marxa la campanya 'Im-Pacients', una iniciativa que recorrerà la Comunitat de nord a sud per a denunciar el demores produïdes en la petició de cita prèvia als consultoris i ambulatoris.

La iniciativa, que aquest dilluns ha arribat a Castelló, a la Casa Gran del carrer Trullols, permet a la ciutadania "traslladar les seves experiències a la Conselleria de Sanitat, fins i tot de manera telemàtica, a través d'un codi QR inclòs en unes targetes informatives, amb les que els usuaris accedeixen a un formulari on poden explicar la seva situació, permetent recollir i enviar aquests testimoniatges directament al conseller de Sanitat".

Ho ha explicat el diputat de Compromís en Les Corts i portaveu de Sanitat, Carles Esteve, juntament amb la diputada per Castelló Verònica Ruiz i el portaveu de la coalició nacionalista a l'Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia, subratllant que "el sistema està col·lapsat" i que "les dades oficials de la Conselleria no reflecteixen la realitat viscuda pels ciutadans, que sobrepasen les indicacions de les societats mèdiques, que assenyalen que, en cas d'una malaltia o una infecció, l'assistència cal donar-la en un màxim de 48 hores, dos dies que són claus per no haver d'anar a Urgències, o per evitar mal majors i una hospitalització".

Ambulatori de Fernando el Católico de Castelló.

Ambulatori de Fernando el Católico de Castelló. / Mediterráneo

16 dies d'espera

I ha donat dades: "En la província de Castelló, dels 191 centres y consultores, el conseller diu que només a 50 d'ells es donen cites a més de dos dies vista; i a 15, a més de 7 dies, i que la mitjana són entre 4 i 8 dies, però la realitat és altra, i és que hi ha demores de 11 dies a Almassora, 12 al Raval Universitari de Castelló, 10 a Fernando el Católico, 13 a Onda, 16 dies a Vila-real o Benicarló... perquè juna cosa és la realitat del conseller, Marciano Gómez, i altra la que viu la ciutadania, que estem impacients per rebre una sanitat pública de qualitat i no vore's abocats a la contractació d'una assegurança privada per ser atesos en temps i forma", ha dit Esteve.

La tarjeta.

La tarjeta. / Mediterráneo

La tarjeta,

La tarjeta, / Mediterráneo

Tarjetes per elevar les queixes

La coalició ha repartit ja aquesta matí tarjetes SIP amb les consignes 'Amb Compromís, més sanitat pública; amb PP i Vox, la cita arriba tard', amb les "mentides" del conseller, que està fent "un desmantellament programat de la Sanitat pública valenciana", segón el diputat autonòmic. "Estem disposats a arribar fins on siga possible", per a defensar una sanitat pública de qualitat i pròxima.

El diputat ha assenyalat que la coalició valencianista ha habilitat una pàgina web, compromis.net/impacients/ (Enquesta Centres de Salut – Compromís), perquè els usuaris i usuàries de la sanitat pública col·laboren a l'hora d'esclarir la realitat d'unes dades que volen "fer-li arribar al conseller" i que serviran per "planificar polítiques sanitàries futures, incorporant professionals i no aprentant-los, amb incentius per a baixar les llistes d'espera, que el que fan es accelerar la degradació programada dels serveis sanitaris, amb menys temps d'atenció i menys medicaments receptats".

A Castelló, casos flagrants al Raval

Per altra banda, el portaveu municipal de Compromís per Castelló, Ignasi Garcia, ha assenyalat que "l'alcaldesa, Begoña Carrasco, anteposa el seu carnet del PP a les necessitats del poble de Castelló, que reclamen que se'ls atenga en temps i forma als centres de salut".

"Mentre estava en l'oposició, sí que demanava el Consultori de la Marjaleria, bé que es feia fotos davant de les Urgències del Raval Universitari... i ara, ja ha renunciat front el que li diuen en València", ha explica Garcia, que ha incidit, a més, en les "demores en les consultes dels especialistes, i en el retard en les mamografies, que arriben a sumar sis mesos. I, mentres, Carrasco, en silenci".

En el cas de les cites prèvies, Garcia ha assenyalat que "el cas més flagrant a Castelló és el del Raval Universitari, on les queixes diuen que hi ha demores de més d'un mes, del 25 de setembre per al 28 de octubre. Una salvajada"

Tracking Pixel Contents