Saltar al contenido principalSaltar al pie de página

Reivindicació municipal

Compromís demana a Carrasco que frene la transformació de baixos comercials en infravivendes a Castelló

Garcia: “El problema de la vivenda no es resol construint infravivendes, sinó traient al mercat les vivendes buides que hi ha a Castelló”

El portaveu municipal de Compromís, Ignasi Garcia, en uns dels baixos polèmics.

El portaveu municipal de Compromís, Ignasi Garcia, en uns dels baixos polèmics. / Mediterráneo

Castellón

Compromís per Castelló ha demanat a l’alcaldessa Begoña Carrasco que actue davant la proliferació de baixos comercials convertits en infravivendes a la ciutat. La coalició alerta que esta pràctica, especialment present al Raval Universitari, s’està estenent a diferents zones i pot alterar la fisonomia del barri, a més de provocar molèsties al veïnat i la pèrdua d’espais comercials i de convivència.

El portaveu de la coalició, Ignasi Garcia, ha explicat que “la situació que pateix el Raval Universitari i altres barris de Castelló no pot comptar amb la indiferència del govern de Carrasco” i ha instat l’Ajuntament a “posar-se del costat dels veïns davant unes actuacions plenes d’irregularitats”.

Com ha explicat la formació, la proliferació d’infravivendes no sols genera problemes de convivència, sinó que elimina baixos comercials que fins ara donaven servei al barri i contribuïen a dinamitzar-lo. “El model de ciutat que volem no passa per convertir locals en pisos sense condicions, sinó per mantindre barris vius, amb comerç, serveis i espais de trobada”, assenyala Garcia.

"Molèsties"

A més de les molèsties que ja està generant, Compromís adverteix que moltes d’estes vivendes no compten amb condicions adequades de llum o ventilació, i que en alguns casos les obres s’estan fent sense tindre visible el permís d’obres, com és obligatori. La formació assenyala també que algunes actuacions ja s’han hagut de paralitzar per irregularitats en la tramitació de les llicències.

“El problema de la vivenda no se soluciona amb més infravivenda, sinó traient al mercat les vivendes buides que hi ha a la ciutat de Castelló”, ha remarcat Garcia, qui ha afegit que estes obres “no ofereixen condicions dignes d’habitabilitat i acaben generant molèsties als veïns”.

A més, ha advertit que moltes d’estes construccions podrien acabar convertint-se en vivendes turístiques, una pressió que barris familiars com el Raval Universitari no necessiten.

Per això, Compromís reclama al govern de Carrasco que actue amb fermesa per garantir vivendes dignes i protegir el teixit social i comercial dels barris de Castelló, i recorda que continuarà treballant perquè es garantisca una política d’habitatge justa i responsable a la ciutat.

Tracking Pixel Contents