La biblioteca de Benicarló es consolida després de registrar més de 65.000 visites l'any passat
L'espai ha organitzat 63 activitats culturals en 2024 que reforcen el seu paper com a centre de foment de la lectura

La biblioteca de Benicarló s'ha consolidat com espai per a la cultura i la dinamització. / Redacción Mediterráneo
La Biblioteca Municipal Manel Garcia Grau de Benicarló ha tancat el 2024 amb un total de 65.387 visitants i es consolida com un espai fonamental per a la cultura i la dinamització social a Benicarló.
Del total de visites registrades, 23.505 han sigut dones, 21.072 homes, 10.735 xiquetes i 10.075 xiquets, la qual cosa evidencia la diversitat d’usuaris que fan ús de les instal·lacions i demostra la confiança i l’interès creixent de la ciutadania per aquest servei públic.

Alba Boix
Pel que fa a la demanda de préstecs, la Biblioteca ha gestionat 18.960 documents, entre els quals destaquen 18.147 llibres, 779 documents audiovisuals i altres materials com documents electrònics, documents sonors i diferents publicacions periòdiques.
A més del servei de préstec i consulta, al llarg del 2024 la Biblioteca ha organitzat 63 activitats culturals, entre presentacions de llibres, tallers, clubs de lectura, visites escolars, contacontes, exposicions i xarrades i ha reforçat el seu paper com a centre de foment de la lectura i de la cultura.
La regidora de Cultura, María Teresa Pellicer, ha valorat molt positivament aquestes dades i ha destacat que «la Biblioteca és un espai viu i dinàmic que no només ofereix accés a la lectura, sinó que també fomenta la participació ciutadana i l’aprenentatge continu. Aquestes xifres ens animen a continuar treballant per ampliar i millorar els serveis que oferim», ha dit.
- Las 'dunas' que han aparecido en una playa de Castellón: ¿Cuál es su destino?
- El Sitjar, a tope: Inician el desembalse del pantano en Castellón
- El primer premio de la Lotería Nacional cae en Castellón
- De antigua torre de vigilancia medieval a alojamiento singular en un pueblo bonito de Castellón
- Nadie quiere la maquinaria y los vehículos de Cítrics de Nules: no encuentran comprador
- Una centenaria librería de Castellón pone el punto final a su historia
- Montanejos y la CHJ trabajan en la recuperación del cauce del río Mijares
- Unanimidad en Orpesa para ceder el solar para construir el futuro centro de salud