Teatre per a la xicalla
El Teatre Principal de Castelló obri les seues portes als més menuts
La programació de l’Institut Valencià de Cultura tanca l’any amb dues obres dirigides als més joves i estrena 2025 amb una proposta també dirigida al públic infantil
El públic infantil és el méx exigent, però també el més agraït. Pensant en els més joves, els quals tenen molt temps lliure durant les vacances de Nadal, la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de l’Institut Valencià de Cultura, celebra aquestes festes en el Teatre Principal de Castelló amb una programació especial dirigida a tota la família.
D’una banda, el divendres 27 de desembre, a les 18.00 hores, el Teatre Principal acull la representació de La màquina de Rube Golberg. L’obra, dirigida per Nacho Diago, és una producció d’Escalante Centre Teatral que captarà el públic infantil gràcies als invents i enginy del dibuixant i prolífic creador estatunidenc.
Goldberg va inventar unes màquines tan complexes i absurdes com genials. Un espectacle que, utilitzant la màgia, titelles i el teatre gestual, convida a reflexionar sobre com els xicotets detalls poden canviar el món. A través de la màgia i de l’univers d’estos sorprenents mecanismes, descobrirem què podem fer nosaltres per a canviar les coses.. L’obra està dirigida a un públic major de 6 anys.
D’altra banda, el Teatre Principal de Castelló acomiada l’any el diumenge 29 de desembre, a les 18.00 hores, amb l’obra Quelonia y el mar de Dora Cantero.
Amistat i supervivència
La peça teatral, dirigida a públic major de 5 anys, és una història en forma de cançó que parla d’amistat i supervivència. La protagonista de l’obra, una tortuga nounada, ens mostrarà la busca d’un lloc propi en un món en el qual el que beneficia uns pot perjudicar els altres i viceversa. Una història tendra i divertida, filada a través de la música en directe i el teatre d’objectes.
Així mateix, el Principal de Castelló oferix, per a començar l’any 2025, un espectacle que fusiona les arts escèniques i plàstiques. L’obra Dadà, que es representa el 2 de gener, a les 18.00 hores, proposa als més xicotets, a partir dels 4 anys, un joc que sorprén amb formes, colors, paraules, música i manyaga, a càrrec de Bambalina Teatre.
Artistes
Es tracta d’una experiència teatral, amb obres inspirades en treballs d’artistes com Joan Miró, Yayoi Kusama o Jeff Koons, que busca destacar que la realitat és canviant i es pot interpretar de moltes maneres diferents. Objectes, titelles i mim formen part d’aquest espectacle ideat i dirigit per Jaume Policarpo.
Les entrades per als tres espectacles de la programació especial de Nadal del Teatre Principal de Castelló tenen un preu de 4 euros i es poden adquirir en taquilles i en la web de l’IVC, ivc.gva.es.
- Marta Peñate se rompe tras la dura separación: 'Cuando te llevas tantos palos te haces más fuerte
- Un millón de jubilados valencianos se quedarán sin su aumento de pensión
- Galería de imágenes: Búscate en el Día de las Paellas de Benicàssim
- Uno de los templos del 'esmorzar' en la provincia de Castellón cumple medio siglo
- La mitad de los guardias civiles de Castellón que renunciaron a sus vacaciones ante la falta de personal 'no han cobrado
- El hotel 5 estrellas de Magic World en Orpesa ya tiene fecha de reapertura: Descúbrela
- Otro gran inmueble vacío en el ‘corazón’ de Castelló
- Corte de trenes en la provincia de Castellón: estas son las alternativas que plantea Renfe