Inauguració el 17 de gener

L'univers de Fotolateras s'apodera de l'Espai d'Art Contemporani de Castelló

El col·lectiu format per Lola Barcia Albacar y Marinela Forcadell Breva realitzen una nova proposta expositiva amb obres concebudes específicament per a l'ocasió

Lola Barcia i Marinela Forcadell són Fotolateras.

Lola Barcia i Marinela Forcadell són Fotolateras. / Tino Soriano.

L’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC), gestionat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), obri les seues portes el pròxim divendres 17 de gener a l’exposició Todo al rojo, a càrrec del col·lectiu Fotolateras. La inauguració començarà a les 19.00 hores i comptarà amb diverses intervencions artístiques i musicals.

Una proposta innovadora i participativa

El duo Fotolateras, format per Lola Barcia Albacar i Marinela Forcadell Breva, presenta una instal·lació composta per obres de nova creació concebudes específicament per a l’EACC. L’exposició inclou tres peces principals: Todo al rojo (2025), una gran instal·lació audiovisual formada per huit videoprojeccions sincronitzades que generen un ritme visual i sensorial únic; Esto no es una imagen (2025), una escultura que exhibeix la col·lecció de llaunes utilitzades pel col·lectiu en la seua trajectòria artística amb la tècnica de fotografia estenopeica i Incubadora de imagen (2025), un espai interactiu on el públic pot participar en el revelat de fotografies, formant part activa del procés creatiu.

Fotolateras presenten obra de nova producció per a l'EACC.

Fotolateras presenten obra de nova producció per a l'EACC. / MEDITERRÁNEO

El treball de Fotolateras es caracteritza per l’ús de materials quotidians i accessibles, com els adquirits en supermercats o ferreteries, amb l’objectiu de crear un art pròxim i participatiu. A més, el seu enfocament combina la creació artística amb una intenció divulgativa.

Inauguració i activitats complementàries

La inauguració comptarà amb la intervenció musical del Col·lectiu d’Improvisació Musical de Castelló, acompanyat per l’artista Lucía Martínez, a les 20.00 hores. Posteriorment, a les 21.00 hores, tindrà lloc un DJ set amb el periodista musical i escriptor Rafa Cervera.

L’exposició romandrà oberta al públic fins al 18 de maig de 2025 i compta amb la col·laboració d’Illy Café i Cervesa Turia.

Agenda cultural de l’EACC

A banda, i en el marc del 25é aniversari de l’EACC, s’ha programat una àmplia oferta cultural paral·lela a l’exposició. Entre les activitats destaquen el cicle de cinema «Cinema i ciutat», amb projeccions gratuïtes els dimarts a les 20.00 hores, que comença el 21 de gener amb Man Ray, Return to Reason. L’espai d’experimentació sonora Espai Sonor, que presentarà concerts i actuacions escèniques com Pic Poemas 4 i El gest trencat i tallers gratuïts en el marc del programa didàctic Espai didàctic, amb activitats sobre fotografia experimental a càrrec de Javier Piñana, introducció a l'scracth y la cultura del diggin per part de Fonki Cheff o Un mapa social col·laboratiu. Solarigràfics.

El procés creatiu del col·lectiu fotogràfic i artístic es mostrarà en aquesta proposta expositiva.

El procés creatiu del col·lectiu fotogràfic i artístic es mostrarà en aquesta proposta expositiva. / MEDITERRÁNEO

A més, l’EACC acollirà la VI edició de Castelló Violeta, un cicle de conferències sobre igualtat i lluita contra la violència masclista, i activitats infantils com visites guiades i tallers creatius.

Per a més informació sobre les activitats i tallers, es pot consultar la web de l’EACC o escriure a didactica_eacc@ivc.gva.es.

Tracking Pixel Contents