NOVA CAMPANYA
El Consell reforça la lluita preventiva contra la ‘Xylella fastidiosa’
R. D.
08/03/2017
La conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenrotllament Rural ha començat a col·locar cartells informatius en punts estratègics de la Comunitat Valenciana com a ports i aeroports per a informar i conscienciar la població, tant a professionals del sector com a particulars, del perill que suposa la Xylella fastidiosa i evitar així la seua propagació.
La consellera Elena Cebrián, ha destacat la importància d’informar i conscienciar la població, ja que «evitar que la Xylella fastidiosa es disperse fora de les Illes Balears és responsabilitat de tots». Per això, ha demanat la col·laboració ciutadana per a impedir la introducció en la Península d’este bacteri perillós per a molts vegetals. A més, està prohibit el transport, inclòs l’equipatge personal, de plantes i material vegetal d’espècies portadores d’este bacteri.
La conselleria va posar en marxa en juliol de 2016 el pla de contingència contra el bacteri Xylella, d’acord amb el ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient i amb altres comunitats autònomes. Cebrián explica que s’han incrementat les mesures de control i prospecció, així com les instal·lacions vigilades per a evitar la seua introducció a la Comunitat Valenciana.
La consellera també ha destacat la relació amb les altres autonomies per a contindre l’expansió del bacteri, així com la bona coordinació, des d’un primer moment, entre comunitats autònomes i el ministeri per a dur a terme el pla de contingència.
PREVENCIÓ / La Xylella fastidiosa és un bacteri amb un rang d’hospedants molt ampli i que pot produir greus danys en cultius com els cítrics, la vinya, l’olivera i algunes espècies del gènere Prunus, així com en nombroses espècies ornamentals.
Es tracta d’una malaltia que podria causar perjuís econòmics greus d’introduir-se en la Península, per la qual cosa és «de vital importància» la col·laboració i la participació de tots els sectors implicats. Com ha explicat la consellera, no hi ha Xylella a la Comunitat Valenciana i ja estan en marxa totes les mesures necessàries per a evitar la seua introducció.
Buscar tiempo en otra localidad
- 11:27 h // Sánchez presenta en Zaragoza el plan del Ejecutivo para la recuperación de la economía
- 11:10 h // Alianza en la industria naval para movilizar 3.000 millones para los fondos europeos
- 11:07 h // España se cruzará con Grecia y Australia en la ATP Cup
- 11:05 h // Galicia sacrificará a más de 3.000 visones de una granja por un brote de coronavirus