Opinión | LA RÚBRICA
Emancipar-se és un luxe
Els preus del lloguer a Castelló estan fora de mare. Tanquem 2025 amb nous màxims històrics, un 9% més a la capital en només un any i valors molt semblants a la costa. Darrere d’estes xifres hi ha famílies que no arriben a final de mes, joves que renuncien a anar-se’n de casa o fins i tot a fer vacances, i molta gent amb por pels pròxims venciments del contractes.
Amb este drama instal·lat a massa cases, ningú entén que el PP continue reduint la solució a que el mateix mercat s’ordene a soles. Perquè ja sabem què vol dir això, que els especuladors i els fons voltor fan i desfan, i que el preu el marca qui més força té.
Emancipar-se s’ha convertit en un luxe i el PP en part del problema. Les dades del Consell Valencià de la Joventut assenyalen que només el 15% de la joventut està emancipada i llogar en solitari pot engolir més del 80% del salari mitjà juvenil. Amb estos números, continuar amb els braços plegats és una irresponsabilitat.
Hi ha mecanismes legals per a frenar este desgavell, però el PP es negua a declarar zones tensionades, a aplicar l’índex de referència i els topalls que permet la llei, mesures que en territoris com Catalunya o Navarra ja han començat a demostrar que funcionen. I així arrosseguen el somni de massa joves pel fang.
El PSPV-PSOE ho té clar. Cal desplegar de veritat la Llei d’Habitatge i accelerar la construcció d’habitatge públic de lloguer assequible. Cal fer de l’habitatge un dret i no un negoci, i per a això necessitem que les institucions estiguen al costat de la gent. Pressioneu el PP perquè deixe de protegir els fons voltor. Nosaltres continuarem al costat de qui vol viure i fer el seu projecte de vida a Castelló.
Portaveu de l'executiva provincial del PSPV-PSOE
Suscríbete para seguir leyendo
- La nave de Monfort en la Avenida Valencia de Castelló tiene nuevo inquilino: Este es su nuevo uso
- Pablo Hernández, después del Castellón-Leganés: 'Le pido a la gente que disfrute de esto, hacía tiempo que no se vivía una situación así
- Castelló activa un nuevo uso de la tarjeta ciudadana relacionada con la tasa de la basura. ¿En qué consiste?
- La historia del restaurante que ganó la primera estrella Michelin para Castellón en 1975… y del que nadie se acuerda
- La gran nevada de Castellón cumple 80 años: la ‘gelà del 46’ cambió la provincia
- Una alumna del IES Bovalar de Castelló estudiará un curso en Canadá gracias a Amancio Ortega: 'Una gran oportunidad
- Suspendida la batida por Sonia en Orpesa: El operativo la busca en el entorno del puerto deportivo
- Castelló celebra este domingo la festividad de Sant Antoni con la mirada puesta en el cielo. Los actos
