Tribuna
Reivindicant el que és just
Ximo Huguet
14/10/2017
Aquesta setmana, des de l’Ajuntament hem abordat diversos temes importants per a la ciutat d’Onda. Cal destacar la reunió amb la Conselleria de Polítiques Inclusives en la qual hem reivindicat la necessitat de dotar el municipi d’una nova residència de majors. En aquests moments, a Onda viuen més de 4.000 majors de 65 anys i només disposem d’una residència concertada amb 65 places, havent-hi en espera entre 30 i 40 persones. En aquest sentit, malgrat que Onda és un referent en la província en qüestió de serveis i ajudes a persones dependents, és totalment necessària aquesta residència. I és que, en les últimes dècades ha anat en augment aquest col·lectiu de la població i es preveu que continue així en els pròxims 5 anys. A més, Onda no compta amb habitatges ni pisos tutelats, per la qual cosa, des de l’equip de govern d’Onda, considerem imprescindible la creació d’aquesta residència. Així ho he traslladat a la Consellera, en una reunió molt fructífera, i al president Ximo Puig, i ara treballem ambdues institucions juntes explorant les vies per a dotar a Onda d’aquesta residència.
Per altra banda, en el plenari d’aquest mes d’octubre vaig elevar una proposta per a reclamar al Govern d’Espanya que consigne una partida en els pròxims Pressupostos Generals de l’Estat per a la constitució de la nova caserna de la Guàrdia Civil, una proposta que va tenir la unanimitat de la corporació municipal. L’actual caserna presta servei a 10 localitats amb una població superior a 30 mil habitants, i les seves instal·lacions no són les adequades per a les necessitats tant dels veïns i veïnes onders, com dels municipis propers. Per açò, reivindiquem conjuntament la construcció d’unes instal·lacions dignes. Fa més de deu anys que es va iniciar el procés per a la construcció d’aquesta inversió que per a Onda és prioritària i no es pot demorar més en el temps.
TOTES dues instal·lacions són vitals per al desenvolupament de la nostra població i per donar un servei de qualitat a la ciutadania d’Onda. Per això, anem a continuar reivindicant el que és just i que siga una realitat al més prompte possible.
*Alcalde d’Onda
Buscar tiempo en otra localidad
- 16:30 h // Pasqual Broch: «Sostenibilidad y eficiencia son el futuro de la agricultura»
- 16:25 h // ¿Cuándo entran en vigor las nuevas medidas contra el covid-19 en Castellón?
- 15:46 h // Estas son las tres excepciones a la prohibición de reuniones entre no convivientes en las casas
- 15:38 h // El asesino de Diana Quer pasa a un segundo grado y podrá beneficiarse de permisos en cinco años
- 1 Se limitan a los convivientes las reuniones en casas y Castelló y Vila-real se confinan perimetralmente los fines de semana
- 2 Anuncian la "inminente" limitación de las reuniones al núcleo familiar en la Comunitat Valenciana
- 3 El vídeo viral de un hombre desnudo este viernes en la Plaza Mayor de Castelló